Az európai légitársaság az elmúlt hónapokban rendre erős eredményekről számoltak be, ez alól az EasyJet sem kivétel: a vállalat szeptemberben zárult pénzügyi évében túlszárnyalta a várakozásokat, miután az utazás iránti kereslet és az előfoglalások száma is erősnek bizonyult. Az izraeli konfliktus és az üzemanyagárak, valamint a recessziós félelmek miatt azonban vannak bizonytalanságok a szektor kilátásaival kapcsolatban.
Clément Beaune, Franciaország közlekedési minisztere bejelentette, hogy merész kezdeményezést indít az Európai Unió többi tagállami kormányával közösen az Európán belüli repülőjáratokra vonatkozó minimálár bevezetése érdekében. A javaslat elsődleges célja, hogy csökkentse a légi közlekedés hozzájárulását az éghajlatváltozáshoz. Az árazást alaposan átírhatják a javaslat szerint.
A brüsszeli Charleroi repülőtéren 88, hétfőn és kedden induló vagy érkező Ryanair járatot töröltek az ír diszkont légitársaság pilótáinak sztrájkja miatt - írta hétfőn a The Brussels Times hírportál.
A spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium vizsgálatot indított a fapados légitársaságok ellen a kézipoggyászért és egyéb szolgáltatásokért felszámított rejtett díjak miatt, amelyek miatt az ügyfelek gyakran többet fizetnek az eredetileg meghirdetett árnál - írja a Reuters.
Hosszú tárgyalások után végül beértek a diplomáciai erőfeszítések: október végétől heti három alkalommal indít repülőjáratot a Wizz Air Budapestről Kairóba - közölte közösségi oldalán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter vasárnap.
A Skytrax World Airline Awards 2023-as felmérése szerint idén a világ legjobb légitársaságának az utasok a Singapore Airlinest választották meg – írja a Bloomberg. A Wizz Airt is megtalálni az egyik listán.
A spanyol Air Europa légitársaság pilótái június 19. és július 2. között sztrájkba lépnek, miután a bértárgyalások meghiúsultak - közölte az ország fő pilótaszövetsége, a SEPLA. A szakszervezet azt állítja, hogy a légitársaság visszalépett a június 8-án kötött előzetes megállapodástól, és nem teljesítette a jobb fizetésekre és munkakörülményekre vonatkozó követeléseket. Az Air Europa, amelyet jelenleg az International Airlines Group felvásárlási folyamatában van, kijelentette, hogy továbbra is nyitott a tárgyalásokra.
Ha Magyarország különadóval, a fejlesztések blokkolásával, a vasúti vagy a közúti kapcsolatok akadályozásával hátráltatja a reptér terveit, annak az ország issza meg a levét – mondta a Telexnek Chris Dinsdale, a Budapest Airport távozó vezérigazgatója.
Szakértők szerint azzal, hogy sávos adózást vezetett be a kormány, csökkenhet a fapadosok által befizetendő adó mértéke. Ez a jegyárakban azonban egyelőre nem mutatkozik meg - számolt be az RTL Híradója alapján a HVG.
Michael O'Leary, a Ryanair vezetője bírálta a Greta Thunberg és számos klímavédelmi aktivista által támogatott "flight-shaming" mozgalmat, mondván, hogy azzal a tévhittel házalnak, hogy a légi közlekedést más közlekedési módokkal lehetne helyettesíteni. O'Leary szerint minden lehetőséget meg kell vizsgálni a légi közlekedés üzemanyag-fogyasztásának optimalizálása érdekében, erre vonatkozóan a legegyszerűbb rövid távú megoldás az lenne, ha rendbe hoznák az európai légiforgalmi irányítói piac tönkrement rendszerét.
A Ryanair védjegyévé vált egy eurós és 10 eurós viteldíjakat néhány évig nem lehet majd látni az elszálló üzemanyagárak miatt - írta meg a Bloomberg.
Az EasyJet azt tervezi, hogy idén nyáron néhány repülőgépén eltávolít néhány ülést, hogy kevesebb utaskísérővel is tudjon járatokat üzemeltetni – számol be a hírről a BBC.
Hatalmas veszteségeket könyvelhet el a légiközlekedés a koronavírus-járvány miatt. Eddig 266 milliárd dolláros a veszteség, és nemcsak 2020-ban, hanem idén és jövőre is veszteséges marad a légiipar. A 2022-es mínuszok egy része ugyanakkor már abból adódik, hogy a fapados légitársaságok mellett a nagy hálózati légitársaságok is jelentős átalakuláson mennek keresztül. Az sem véletlen, hogy az olasz Alitaliát most zárta be végleg az olasz állam, és kezdte el egy más típusú üzleti modellre épülő légitársaság üzemeltetését, hiszen a vírusválság miatt egyre komolyabbak a problémák. A légitársaságok csak hosszú évek alatt állhatnak talpra.
Michale O’Leary, a Ryanair vezére szerint a Wizz Airnek és az easyJetnek egyesülnie kellene vagy más szolgáltatókat átvenni őket, mivel a légiközlekedést is utolérte a konszolidációs hullám a pandémiát követően – írja a Financial Times.
Az utasforgalom csökkenése miatt lezárja az üzemeltető a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálján az utasforgalmi területek egy részét.
Megszólalt a légiközelekes esetében felmerült társasdalmi távolságtartási intézkedésekkel kapcsolatban a Ryanair cégvezére, Michael O’Leary. O’Leary szerint teljesen értelmetlen lenne a középső üléseket üresen hagyni a vírus terjedésének megfékezése miatt hozott intézkedésként, az ír kormánynak pedig azt mondta, hogy vagy kifizetik az intézkedés miatt üresen maradt helyek árát, vagy a Ryanair gépei nem repülnek.
Nem tetszik Trumpnak a dél-afrikai földpolitika.
Sok egymásnak ellentmondó információt gyúrtunk össze.
Működött az invázióval fenyegetés.
Küszöbön áll a választás Németországban.
Híreink percről percre.
Az korábbi jegybankelnökkel a vámok hatásait elemeztük.
Senki nem fúr, pedig kiadták a jelszót.
Lénárt Viktorral, a Zero Emission Leadership Group alapító-vezetőjével beszélgettünk.